Menu

YEMEK TARİFİ:KARA LAHANA



Karalahana yemeği tarifi
Karalahana yemeği kışın en çok tüketilen ve sağlıklı olan yemeklerden bir tanesidir. Giresun yöresine ait olan karalâhana yemeği tarifini öğrendikten sonra bir daha hep yapmak isteyeceksiniz. C vitamini kaynağı olan karalahana yemeği tarifi ile kış sofralarınızı daha lezzetli hale getirebilirsiniz. İşte karalahana yemeği tarifi…

2 bağ karalahana
4 adet havuç
1 kase konserve mısır
1 kase haşlanmış fasulye
1 çorba kaşığı domates salçası
2 adet kurutulmuş biber
3 çorba kaşığı mısır unu 
Karalâhana yemeği nasıl yapılır?
1. adım: Karalâhanalar ıspanak gibi haşlandığında eriyeceği için iri iri doğranması gerekir.
2. adım: Bu nedenden dolayı karalâhanaları iri parçalar halinde doğrayın ve iyice soğuk suyun içerisinde yıkayın.
3.adım: Daha sonra havuçları yıkayıp, küp küp doprayın. Tencerenin içerisine sıvı yağı salçayı ve lahanaları ekleyerek karıştırın.  
4. adım: Lahanalar suyunu salmaya başladığında içerisine mısır unu ve konserve mısır harç tüm malzemeleri ilave edin.
5. adım: Malzemelerin üzerini geçecek şekilde su ilave ettikten sonra kaynamaya bırakın. Kaynamaya başladıktan sonra içerisine mısır ununu ve konserve mısırı ilave ederek 10 dk daha pişirmeye bırakın.
 Bir taşım kaynadıktan sonra sıcak servis edebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Labels